Köpvillkor

För vår Integritetspolicy, klicka här


 

1. Eget ansvar och förpliktelser

Kontakten med dig som kund sker främst via e-post. Därför är det viktigt och din skyldighet när du lägger en order på Concess.se att ange en korrekt och aktuell e-postadress. Du förbinder dig att kontrollera din e-post med jämna mellanrum så att du ser eventuella meddelanden från oss. Användandet av våra tjänster på Concess.se i ditt namn förekommer på ditt eget ansvar. Ditt lösenord får inte lämnas ut till någon annan. Om det finns skäl att misstänka att någon annan kan ta eller har tagit sig in med ditt användarnamn och lösenord måste du byta ditt lösenord eller kontakta kundtjänst på info@concess.se omedelbart.

Concess tar inget ansvar för åtgärder som utförts i ditt namn, även om någon annan tagit sig in med ditt lösenord. Vi förbehåller oss rätten att stänga av dig som kund vid skälig misstanke om missbruk och kommer i så fall att meddela dig detta via e-post. Concess förbehåller sig rätten att ändra användningsvillkoren.

 

 

2. Hantering av personuppgifter

Concess agerar som personuppgiftsansvarig i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Integritetspolicy här.

 

 

3. Om Cookies på Concess.se

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för användaren och för att ge besökaren tillgång till olika funktioner.

Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på datorn. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden en person är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i datorns minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk personen har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på datorn, utan försvinner när personen stänger sin webbläsare.

Denna webbplats använder sig av sessionscookies.

 

 

4. Leveransvillkor

Efter en slutförd beställning på Concess.se får du en orderbekräftelse via e-post där du enkelt och smidigt ser alla detaljer kring din order såsom leveransadress, vilka artiklar du beställt och totalsumma. Din order är inte bindande förrän du har fått denna bekräftelse från oss.

Concess visar i webshopen vilka artiklar som finns i lager. Leveranstiden är 3 - 5 arbetsdagar för artiklar i lager. (Leveranstiden för namnprägling är 2 veckor). Om det skulle uppstå leveransproblem som vi får kännedom om kommer vi att meddela dig via e-post. Om en artikel du beställt visar sig vara slutsåld från vår distributör så meddelar vi dig detta via e-post. Vi reserverar oss för att vissa artiklar kan bli slutsålda. I dessa fall avbokas ordern eller delar av ordern och du är välkommen att göra en ny beställning när artikeln åter finns i lager. Vi gör inga restnoteringar. Resterande av beställningen levereras som vanligt.

Om du beställer flera artiklar i en och samma beställning är huvudregeln att alla artiklar väntas in innan paketet skickas. Vill du att vissa artiklar ska skickas tidigare kan du dela upp din beställning, men betalar då en fraktavgift per delleverans. Kontakta Concess kundtjänst på info@concess.se om du vill dela din order.

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i artikelinformationen på vår hemsida. I nuläget levererar Concess.se bara inom Sverige. När du som kund gör en beställning hos Concess.se så är Concess.se ansvarig för att paketet kommer fram till dig i oskadat skick. Ansvaret kvarstår tills ordern levererats till den slutgiltiga adressen/utlämningscentralen/butiken.

 

 

5. Priser på Concess.se

De priser vi har på Concess.se inkluderar lagstadgad moms. Priserna gäller endast beställningar från internet. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering.

 

 

6. Frakt- och hanteringskostnader

När du handlar på Concess.se tillkommer frakt på 39 kr, oavsett antal artiklar i din beställning. Om du beställer för mer än 499 kr, så får du fri frakt. Vi skickar din order som brev, paket eller företagspaket beroende på vikt och beställare. Vi tar inte ut några fakturerings- eller serviceavgifter.

 

 

7. Betalning

På Concess.se använder vi Klarna Checkout. Betalning hanteras av Klarna. Se deras villkor för mer information.

 

 

8. Reklamationer

Om du har fått fel eller en skadad artikel ber vi dig kontakta kundtjänst på info@concess.se så fort du upptäcker felet. I enlighet med konsumentköplagen så har du tre alternativ att välja på om du har fått en defekt vara. Du kan:

• hålla inne betalningen och häva köpet genom att returnera artikeln.
• kostnadsfritt erhålla en ny, felfri artikel (om den inte är slutsåld) efter att du returnerat den defekta artikeln.
• behålla produkten och få ett överenskommet prisavdrag.

Om du väljer att returnera den defekta artikeln till oss så står vi för portot. Det är viktigt att du rapporterar felet så fort det upptäcks.

 

 

9. Returer och ångerrätt

Önskar du av någon anledning returnera din order eller delar av den, skall detta ske inom 14 dagar. Bifoga följesedel som du märker med returorsak. Vår returadress är:

Concess, Internethandel, Älvtomtagatan 12, 703 42 Örebro

Notera att det vid ångrat köp är du som kund som står för returfrakten.

Retur av hel order mot faktura
Om du vill returnera hela ordern mot faktura kommer hela fakturan att makuleras i samband med retur. Meddela Concess på info@concess.se att ordern kommer att returneras så att påminnelsefaktura inte går ut.

Retur av del av order mot faktura
Om du vill returnera del av ordern mot faktura kommer en kreditfaktura att skickas ut på den del som returneras. Du betalar sedan den faktura du fått med avdrag av kreditfakturan. Meddela Concess på info@concess.se att ordern kommer att returneras så att påminnelsefaktura inte går ut.

Retur av order mot kortbetalning
Om du vill returnera order mot kortbetalning kommer en återbetalning att ske till kortet inom 2-5 dagar efter mottagen retur. Vid frågor kontakta info@concess.se.

Är något i din order defekt vid leverans, kontakta info@concess.se.

Ångerrätten gäller inte där förpackningen är bruten. Returrätten gäller inte heller outlösta paket. Om du ej hämtar ut försändelsen debiterar vi för närvarande 149 kr som kompensation för frakt och omkostnader.

Ångerrätt gäller ej företag.